منوع

100 Factors that Influence Google Page Ranking 100 من العوامل التي تؤثر على البيج رانك (ترتيب الصفحة)


100 Factors that effect Google Page Ranking

100 من العوامل التي تؤثر على البيج رانك (ترتيب الصفحة)

جوجل لا تعلن عن الخوارزمية المعقدة التي تستخدمها في حساب بيج رانك الصفحات لانه من اسرار عملها وحقوها الفكرية لكنها توضح اطرافا من هذه الخوارزمية بارشادات ونصائح لأصحاب المواقع علما ان هذه الخوارزمية معقدة جدا وفي تحديث مستمر …

هذه الموضوع وجدته في احدى مواقع الرفع واعجبني ان اترجمه لكني لم اكمله لضيق الوقت لكنه على العموم مبسط وبلغة واضحة رغم بعص الجمل التي جاءت دون توضيح وضعت على كل منها علامتي استفهام…

نبدأ بالعوامل التي تؤثر ايجابيا على البيج رانك

POSITIVE ON – Page Ranking Factors

KEYWORDS – In Body

الكلمات المفتاحية داخل جسم الصفحة body

1

Keyword density in body text

5 – 20% (all keywords/ total words)

كثافة الكلمة المفتاحية في الصفحة وهو نسبة مئوية عدد تكرار الكلمة المفتاحية نسبة الى عدد جميع كلمات الصفحة وهنا يفضل ان تكون هذه النسبة من 5 الى 20 بالمئة

2

Individual keyword density

1 – 3% (each keyword/ total words)

الكلمات المفتاحية المفردة (يفضل ان تكون نسبتها 1 الى 3 بالمئة)

3

Keyword in H1 and H3

Use H1 font style

الكلمات المفتاحية يجب ان يتم ذكرها ايضا داخل التوصيفات h1 ,h2 ,h3

4

Keyword font size

In strong, bold, italic, etc.

استخدام الخط والتوصيفات bold ,strong ,italic مع الكلمات المفتاحية

5

Keyword proximity

(for 2+ keywords) Adjacent is best

؟؟

6

Keyword phrase order

Does order in page match order in query?

ترتيب الكلمات المفتاحية يجب ان يكون مطابقا للترتيب الشائع للكلمات او التريتب الصحيح الذي يجري البحث عنه في محركات البحث .. مثال بسيط: جملة “برنامج ادارة المحتوى” تختلف عن الجملة “ادارة محتوى البرنامج”

7

Keyword prominence

(how early in page/tag) Most important at top of page

اهمية الكلمات المفتاحية : الكلمات المفتاحية الأكثر اهمية يفضل ان تذكر في اعلى الصفحة

KEYWORDS – In Header

8

Keyword in title tag

10 – 60 characters no special characters

الكلمات المفتاحية في حقل العنوان title : يفضل ان يكون عنوان الصفحة بين عشرة الى ستين حرفا ويحتوي على الكلمات المفتاحية ولا يحتوي على حروف ورموز خاصة مثل “تحشيـــــ## دلوع ## ـشـــــيات”

9

Keyword in description meta tag

Shows theme – less than 200 chars.

الكلمات المفتاحية في حقل الوصف description ليست اقل من 200 حرفا

10

Keyword in keyword metatag

Shows theme – less than 200 chars.

الكلمات المفتاحية في حقل الميتا تاكmetatag ليست اقل من 200 حرفا

KEYWORDS – Other

11

Keyword in alt text

Should describe graphic

عند استخدام الصور استخدم التوصيف alt لوصف الصورة .. لكي تظهر في نتائج بحث image google

12

Keyword in URL

First word is best

يفضل ان تكون الكلمة المفتاحة موجودة في رابط ومسار الصفحة اي في اسم الصفحة والمجلد الذي يحويها .. مثال :

www.domain.com/path/keyword

13

Keyword in domain name

Same as site name – with hyphens

اذا كانت الكلمة المفتاحية موجودة في اسم النطاق هذا يعطي اولوية في نتائج البحث .

14

Keyword in links to site pages

(anchor text) Links out anchor text use keyword

الكلمات المفتاحية …. ؟؟؟

LINKS OUT

15

To internal pages- keywords

Should contain keywords.

عندما تشير برابط داخلي في صفحتك الحالية A الى صفحة اخرىB في موقعك استخدم الكلمات المفتاحية للصفحة B في هذا الرابط .

16

All internal links valid?

Validate all links.

هل جميع روابطك الداخلية صحيحة وغير مقطوعة

17

To external pages

Keywords – Link only to good sites.

اجعل روابطك الخارجية تشير الى مواقع جيدة ونفس تخصص موقعك ..

18

All external links valid?

Validate all links

هل جميع روابطك الخارجية صحيحة وغير مقطوعة broken links

19

Less than 100 links out total

Google says limit to 100, but readily accepts 2-3 times

that number

تفضل جوجل ان لا يزيد عد الروابط الخارجية في صفحتك على ال 100 رابط …لكنها تقبل ضعفي او ثلاثة اضعاف هذا الرقم حاليا ..

OTHER ON-Page Factors

20

File size

Small files preferred <40K (lots of them)

كلما كان حجم الصفحة اقل كلما كان افضل (اقل من اربعين كيلو بايت)

21

Hyphens in URL

Preferred method for indicating a space

One or two= excellent for separating keywords

Four or more= BAD, starts to look spammy

Ten = Spammer for sure, demotion probable

عدم الأفراط في استخدام الشرطات (علامة الناقص ) في الروابط URL لتحل محل الفراغات , مثال :

www.domain.com/arabic/hello-world

الرابط السابق احتوى على العلامة .استخدام 2 جيد . استخدام 10 يعتبرونك spammy

,ومن المحتمل ان ينزل ترتيب صفحتك

22

Freshness of page

Newer the better – if news, retail or auction! Google likes fresh pages.

تحديث الصفحة : كلما كانت الصفحة جديدة او تم تحديثها مؤخرا كان افضل .. جوجل يعشق الأخبار والمحتويات الطازجة!!

23

Frequency of Updates

Frequent updates = frequent spidering

الصفحات التي يتم تحديثها باستمرار وفي اوقات متعددة معناه ان هذه الصفحات ستؤرشف كثيرا وبصورة متكررة

24

Page Theming

Page exhibit theme?

القصد ان يكون تصميم الصفحة مبسطا ويعرض بسهولة في المتصفحات

25

Keyword stemming

Stem, stems, stemmed, stemmer,stemming, stemmist

تصاريف الكلمات المفتاحية .. بمعنى ان يكون في الصفحة تصاريف الكلمات المفتاحية .

26

Applied Semantics

Synonyms, CIRCA whitepaper

المرادفات ….

27

LSI

Latent Semantic Indexing – Speculation, no proof


28

URL length

Keep it minimized – less than 8 million characters

طول الرابط URL يجب ان نحافظ عليه قصيرا قدر الأمكان (أقل من 8 ملايين حرف طبعا)

Note: For ALL the POSITIVE On-Page factors listed above, PAGE RANK can OVERRIDE them all. So can Google-Bombing

Alleged NEGATIVE ON-Page Ranking Factors

NEGATIVE

ON-Page Ranking Factors

العوامل السلبية

29

Text presented in graphics form only

No ACTUAL body text on the page Text represented graphically is invisible to search engines.

لا يمكن للكتابات الموجودة على الصور ان تكون مرئية لمحركات البحث … محركات البحث تقرأ النصوص ولا يمكنها ان تفهم الكتابات الموجودة ضمن الصور .

30

Affiliate site?

The Florida update went after affiliates with a vengeance – flower and travel affiliates were hit hard – cookie-cutter sites with massive inter-linking, but little unique content.


31

Over optimization penalty (OOP)

Penalty for over-compliance -if keyword is competitive, commercial Adword


32

Link to a bad neighborhood

Don’t link to link farms, FFAs


33

Poison words

“Links” in title tag, etc.

الكلمات السامة : مثل الروابط في حقل العنوان …. ؟؟؟؟؟

34

Excessive cross-linking

within the same C block (xxx.xxx.cc.xxx)

؟؟؟

35

Stealing images/ text blocks from another domain

Copyright violation – Google responds strongly if you are reported

سرقة صور او محتويات نصية من مواقع اخرى .. انتهاك لحقوق النشر , والخطر حينما يتقدم احدهم بشكوى بشأن ذلك

36

Keyword stuffing threshold

In body, meta tags, alt text, etc. = demotion

الحشو المبالغ فيه وتكرار الكلمات المفتاحية دون داعي في جسم الصفحة وعنوانها ووو , كل هذا يؤدي الى احتمال نزول تريتب الصفحة

37

Keyword dilution

Targeting too many unrelated keywords on a page,which would detract from theming, and reduce the importance of your REALLY important keywords.


38

Page edit – can reduce consistency

Google is now switching between a “Newer” cache, and an “Older” cache, frequently drawing from BOTH at the same time. This was implemented to frustrate SEOers. Did your last edit substantially alter your keywords, or theme? Expect noticeable SERP bouncing.


39

Dynamic Pages

Problematic – know pitfalls – shorten URLs, reduce variables

الصفحات الديناميكية يجب المحافظة على قصر روابطها وتقليل المتغيرات داخلها .

40

Excessive Javascript

Don’t use for redirects, or hiding links

الأفراط في استخدام الجافا سكربت : لاتستخدم الجافا سكربت في الريدايركت او اخفاء الروابط

41

Flash page

Most (all-?) SE spiders can’t read Flash content Provide an HTML alternative, or lose out.

ليس بأمكان محركات البحث قراءة وفهم محتويات الفلاش … لذلك استخدم معها نصوص HTML بديلة

42

Use of Frames

Spidering Problems with Frames

عناكب لبحث تواجه مشاكل في الصفحات التي تحوي فريمات لانها من المفترض ان الصفحة الواحدة لديها عنوان وأسم واحد ليس اثنين او اكثر .

43

Robot exclusion “no index” tag

Intentional self-exclusion

؟؟

44

Invisible text

OK – No penalty – Google lies about this. All over the place – nothing is ever done.

النصوص المخفية : التي لا يراها المستخدم وهي ان يكون لون النص مشابه للون الخلفية – جوجل لم تتخذ اي اجراء عقوبي بشأن هذه المخالفة

45

Gateway, doorway page

OK – No penalty – Google lies about this. Google rewards the hell out of these pages. Multiple entrance pages in the top ten SERPs – I see it daily.

استخدام ما يسمى doorway

gateway ,

– كوكل لم تتخذ اي اجراء عقوبي بشأن هذه المخالفة

46

Duplicate content

OK – No penalty – Google lies about this. Google picks one (usually the oldest), and shoves it to the top.

الصفحات ذت المحتوى المتكرر – جوجل لم تتخذ اي اجراء عقوبي بشأن هذه المخالفة كل ما عملته انها اظهرت احدى الصفحات المتكررة (عادة الأصلية وهي الأقدم ) لآظهارها

47

HTML code violations

Doesn’t matter – Google lies about this. Unless of course, they are totally FUBAR. Simple HTML verification is NOT required.

وجود اخطاء في كود الـ HTML .. – جوجل لم تتخذ اي اجراء عقوبي بشأن هذه المخالفة

Since the above 4 items are so controversial, I would like to add this comment:

There are many things that Google would LIKE to have webmasters do, but that they simply cannot control, due to logistical considerations. Their only alternative is to foment fear and doubt by implying that any violation of their “suggestions” will result in swift and fierce demotion.

IN GENERAL, this works pretty well to keep the populace in line. The fallacy of this is that even the casual observer can readily observe continuing, blatant exceptions to these official pronouncements. SPAM reports go into the bit bucket, unless specific-case, knob-tweaking penalty imposition is authorized. There are many anecdotes about GG “taking care” of a problem. Google states that they do not provide hand-tweaked “boosts”, but are silent about hand-tweaked demotions. They occur, fer shure. To believe otherwise is naive.

Alleged POSITIVE OFF-Page Google Ranking Factors

POSITIVE

OFF-Page Ranking Factors

48

Page Rank

Based on the # and quality of links to you

البيج رانك يعتمد على عدد ونوعية الروابط القادمة الى موقعك الـــ backlinks

49

Total incoming links (”backlinks”)

What FAST counts best (www.alltheweb.com).NOT any more – Yahoo (parent) just broke it.


50

Incoming links from PR4+ pages

What Google counts (link:www.sitename.com).


51

All external links valid?

Acceleration of link popularity Link acquisition speed boost – speculative


FOR EACH INCOMING LINK

52

Page rank of the referring page

Based on the quality of links to you

Usually, links less than PR4 are NOT listed by Google.

53

Anchor text of inbound link to you

Contains keyword, key phrase?

#1 result in SERP does NOT EVEN need to have the keyword(s) on the page, ANYWHERE!!! What does that tell you? (Enables Google-bombing – search for “miserable failure”)

54

# of outgoing links on referrer page

Fewer is better

55

Position of link on referrer page

Early in HTML is best

56

Keyword density on referring page

For search keyword(s)

57

HTML title of referrer page

Same subject/ theme?

58

Link from “Expert” site?

Big time boost (Hilltop or Condensed Hilltop)

Recently reported to give a big boost !

59

Referrer page – Same theme

From the same or related theme?

60

Referrer page – Different theme

From different or unrelated theme?

61

Image map link

Problematic

62

Javascript link

Problematic- attempt to hide link

DIRECTORIES

63

Site listed in DMOZ Directory

Big boost, although denied

64

DMOZ category

Theme fit category?

General or geographic category? Both?

65

Site listed in Yahoo Directory

Big boost

66

Site listed in LookSmart Directory

Boost

67

Site listed in inktomi

Use Pure Search (flaky lately) to check your inktomi position, or default HotBot

68

Site listed in other directories (About, etc.)

Directory listing boost

69

Link from Expert site? (Hilltop or Condensed Hilltop)

Big time boost (Hilltop or Condensed Hilltop)

Large size, quality incoming links

70

Site Age – Old shows stability

Boost for long-established sites

71

Site Age – Very New

Temporary boost for very new sites

72

Site Directory Structure

Influences SERPs – logical, consistent, conventional

73

Site Map and more site map

Complete – keywords in anchor text

74

Site Size

Sites with many pages preferred

Confers authority upon site, thus page

Bigger sites = better SERPs

75

Site Theming

Site exhibit theme?

PAGE METRICS: Currently implemented through the Google tool bar?

76

Page traffic

# of visitors, trend

77

Time spent on page

Relatively long time = indicates relevance hit

SITE METRICS: Currently implemented through the Google tool bar?

78

Site Traffic

# of visitors, trend

79

Time spent on page

Relatively long time = indicates relevance hit

Alleged NEGATIVE OFF-Page Google Ranking Factors

NEGATIVE

OFF-Page Ranking Factors

80

Zero links to you

You can get into the Google index by free submission, BUT you MUST have at least 1 (one) incoming link (backlink) from some website somewhere, that Google is aware of, to REMAIN in the index.

81

Cloaking

Google promises to Ban!

82

Links from bad neighborhoods, affiliates

Google says that incoming links from bad sites can’t hurt you, because you can’t control them. Ideally, this would be true.

However, some speculate otherwise, esp., when other associated factors are thrown into the mix, such as web rings.

83

Penalties – resulting from

Domain Hijacking

(work with Google to fix)

Should result in IMPRISONMENT, forthwith!

Grand Theft, mandatory minimum sentence.

The criminal COPYS your entire website, and HOSTS it elsewhere, with . . . a few changes.

84

Penalty – TOS violation

WMG is the worst offender – gobbles up tons of Google server time by nervous Nellie webmasters. Google even mentions them by name. I think that Google will spank you when you cross the threshold, of say, 100 queries per day for the same term, from the same IP. Google can block your IP.

85

Server Reliability – S/B >99.9%

What is your uptime? Ever notice a daily time when your server is unavailable, like about 1:30 AM? How diligent must Googlebot be? This is the worst reason to get dropped – you just aren’t there!

86

Rank Manipulation by

Competitor Attack

Impossible by Google definition (except for a few nasty tricks, like making your competition appear to be link spammers)

Ideally, there SHOULD be nothing that your competition can do to directly hurt your rankings.

However, an astute observer noticed that Google recently changed their website to read :

Old verbiage = “There is nothing a competitor can do to harm your ranking …”

New verbiage = “There is ALMOST nothing a competitor can do …”

An obvious concession that Google thinks that at least some dirty tricks work!

Notes to the above list:

87. There are no published rules – these are my continuingly changing guesstimates.

88. If your keywords are Rare and Unique, then Page Rank doesn’t matter.

89. If your keywords are very Competitive, then Page Rank becomes important.

90. The fewer incoming links that you have, the more important on-page factors are.

91. There are a million ifs, ors, buts . . . I am attempting a concise summary.

Exceptions to EACH of the POSITIVE ON-Page factors are frequent and many.

However, I feel that it is important to score highly on as many factors as possible, since factor weight and even factor consideration are changing constantly – CYA. Not to mention the other SEs.

92. Google will not show you a back link with a PR of less than

الإعلانات

رأي واحد حول “100 Factors that Influence Google Page Ranking 100 من العوامل التي تؤثر على البيج رانك (ترتيب الصفحة)”

اترك رد

إملأ الحقول أدناه بالمعلومات المناسبة أو إضغط على إحدى الأيقونات لتسجيل الدخول:

شعار وردبرس.كوم

أنت تعلق بإستخدام حساب WordPress.com. تسجيل خروج   /  تغيير )

Google photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Google. تسجيل خروج   /  تغيير )

صورة تويتر

أنت تعلق بإستخدام حساب Twitter. تسجيل خروج   /  تغيير )

Facebook photo

أنت تعلق بإستخدام حساب Facebook. تسجيل خروج   /  تغيير )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.